توضیح ساده و جامع درباره ی box2d و قدرت آن در کانستراکت 2
Box2d یک موتور (کتابخانه) اپن سورس برای شبیه سازی فیزیک دو بعدی است که توسط erin catto و با زبان سی پلاس پلاس نوشته شده و تا کنون بسیاری از بازی های معروف همانند
Crayon Physics Deluxe, Limbo,Rolando, Fantastic Contraption, Incredibots, Angry Birds, Tiny Wings, Transformice, Happy Wheels
از آن بهره بردند .
باکس تو دی به زبان سی پلاس پلاس نوشته شده ولی در حال حاضر برای زبان های مختلفی پورت شده .
مثلا برای فلش یا برای جاوا. حتی پایتون و سی شارپ و جاوا اسکریپت. مثلا شاید چیزی مثل Google Gravity با این کتابخونه نوشته شده.
برنامه نویسان و سازندگان موتور های بازی سازی از این کتابخانه اپن سورس در موتور بازی سازیشون استفاده می کنن و اونو مطابق با خواستشون در موتورشون اعمال می کنن و اینجاست که ممکنه یک موتور بازی سازی بهتر از دیگری در بخش فیزیک دو بعدی عمل کنه .
شاید بشه گفت از ویژگی های فوق العاده کانستراکت 2 همین بخش فیزیک آن هست که
اون رو از دیگر موتور ها متمایز می کنه چرا که scirra سعی کرده هر آنچه رو که یک بازی ساز از فیزیک در یک بازی دو بعدی نیاز داره در این موتور مهیا کنه .