loading...
مرجع تخصصی کانستراکت 2
Admin بازدید : 2314 سه شنبه 09 مهر 1392 نظرات (12)

سلام خدمت همه عزیزان

 

در این قسمت تمامی سوالات پر کاربرد و مفید جهت ساخت بازی با موتور کانستراکت 2 قرار می گیرد

از قسمت نظرات هم میتونید تمامی سوالات کانستراکتی خودتون رو با ما در میون بزارید تا بعد از پاسخ دهی به این مجموعه سوالات اضافه شه و سایر دوستان بتونن بهره ببرن

 

برای دیدن آرشیو سوالات بر روی ادامه مطالب کلیک کنید .

 

 


سوال 1

چطوری میشه یک بازی بدون داشتن نوار دور پنجره در فرمت exe ساخت ؟

چطوری میتونم بازیمو تمام صفحه اجرا کنم ؟

برای این کار کافیه ابتدا آبجکت browser رو اضافه کنین و سپس در قسمت event sheet با استفاده از اکشن request fullscreen و انتخاب اندازه مورد نظرتون بازیتون رو تمام صفحه کنین .

معمولا برای تمامی صفحه کردن بازی به همراه حفظ aspect ratio گزینه ی letterbox scale انتخاب میشه .

 

 

ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط hossein در تاریخ 1394/06/22 و 15:20 دقیقه ارسال شده است

سلام خدمت شما
من تازه کار رو با کانستراکت 2 شروع کردم و الان به یه مشکل برخوردم و اون اینکه نمیتونم یه لایر جدید ایجاد کنم و لایر بک گروند رو لاک کنم قبلا یه پنجره بود و لایر جدید رو اونجا ایجاد میکردم ولایر بک گروندمم هونجا لاک میکردم ولی الان هر کاری میکنم اون پنجره دیگه نمیاد و تیک layer bar رو هم زدم ولی هیچ تغییری نمیکنه....خواهش میکنم جواب بدید....ممنون

این نظر توسط مهدی در تاریخ 1393/12/02 و 20:00 دقیقه ارسال شده است

سلام ممنون از آموزش ها
من یک لوگو برای شروع بازیم طراحی کردم و بعد از بازی خروجی گرفتم حالا می خوام بعدن اون لوگو را بروز کنم که اگر شخص به اینترنت وصل شد بروز بشه و لوگو نیز ذخیره بشه و دفعه بعد بدون وصل اینترنت نیز لوگوی جدید ضاهر بشه؟

این نظر توسط یونس در تاریخ 1393/10/15 و 18:19 دقیقه ارسال شده است

سلام چطوری من میتونم توی لایه ی اول یک شرط بدم و دستور آن در لایه ی دوم اجرا بشه

این نظر توسط یونس در تاریخ 1393/10/07 و 0:41 دقیقه ارسال شده است

سلام و با تشکر از سایت خوبتون ببخشید من یه مشکل دارم ممنون میشم راهنماییم کنید

چطور من میتونم با زدن یک دکمه در layout 1 ، یک تصویر در layout 2 نابود بشه

ممنون میشم راهنماییم کنید خیلی به این آموزش نیاز دارم بازم ممنون با تشکر

این نظر توسط reza در تاریخ 1393/06/24 و 0:53 دقیقه ارسال شده است

سلام باتشكر از سايت خوبتان لطفا سورس بازهاي. پازل مثل 2048 را در سايت قرار بديد مرسي

این نظر توسط باران در تاریخ 1392/07/15 و 19:53 دقیقه ارسال شده است

نه اونُ میدونم. منظورم اینه که از یه آبجکت با یه کد مشخص وقتی چند دونه ایجاد بشه ( مثلا circle یک آبجکته بعد من بگم
system/create/circle
system/create/circle
system/create/circle
system/create/circle
اینجا چهار تا از یه آبجکت ایجاد میشه که) همشون کدشون همونیه که اولی بود. میخوام هر کدوم از اینا رو جدا گونه صدا بزنم
پاسخ : سوال جالبی هست و مدتیه منو مشغول خودش کرده اما نتونستم به جواب درستی برسم
امیدورام سایر دوستان بتونن کمکتون کنن و در عین حال اگر به جواب رسیدم حتما باهاتون درمیان میزارم .

این نظر توسط باران در تاریخ 1392/07/15 و 15:57 دقیقه ارسال شده است

امکانش هست به آبجکتم کد بدم؟
مثلا من 10 بار آبجکت Circle ـمُ Create کنم. بعد بخوام بگم circleـی که کدش 5ـه بره به موقعیت X و یا Circle با کد 2 نابود بشه؟
پاسخ : هر ابجکتی کد یا UID مخصوص به خودش رو داره
که با کلیک کردن بر روی ابجکت مورد نظر از منو سمت چپ uid یش مشخص میشه

از قسمت سیستم هم میتونین به ابجکت مورد نظرتون با uid مشخص اکشن خاصی بدین

این نظر توسط باران در تاریخ 1392/07/14 و 22:03 دقیقه ارسال شده است

ممنون که به سوالاتم جواب میدین و ببخشین که این همه سوال میپرسم. تازه دارم با این موتور آشنا میشم.
میخواستم ببینم میشه در ابتدا به آبجکت رفتاری ندیم و بعد در حین بازی براش رفتار ایجاد کنیم. مثلا رفتار drag&drop نداشته باشه و بعد که دکمه Esc زدیم این رفتار براش ایجاد بشه؟
پاسخ : خواهش می کنم دوست عزیز
این قسمت با همین هدف ایجاد شده به سوالات کاربران رسیدگی شه .

در رابطه با سوالتون باید بگم که میشه همچین کاریو انجام داد
اکثر رفتار ها در قسمت ایونت شیت تنظیماتی با نام set enable/disable دارن که باعث میشه بتونین رفتاریو برای زمان خاصی فعال و یا غیر فعال کنین

در اینجا هم شما کافیه رفتار دراگ دراپ رو به ابجکتتون بدین و تعیین کنین که در ابتدای بازی رفتار غیر فعال شه و با زدن دکمه اسکیپ برای همیشه یا مدتی فعال شه .

این نظر توسط admin در تاریخ 1392/07/14 و 18:46 دقیقه ارسال شده است

چجوری میشه بعد از drop کردن یک sprite یک sprite دیگه ایجاد بشه؟

برای این کار کافیه رفتار دراگ دراپ رو به آبجکت مورد نظرتون بدین و بهش ایونت sprite on drop بدین و در قسمت اکشن create a object رو از سیستم انتخاب کنین


چجوری میشه بگی فقط تا 3 بار این عمل اجرا بشه و بعدش دیگه بعد از drop شدن سومین sprite ، دیگه spriteای ایجاد نشه؟

برای این کار باید یک متغیر بسازین و در موقع تعریف کردن ایونت با زدن کلید c یک شرط به ایونتتون اضافه کنین
شرط رو هم متغیر قرار بدین به این صورت :

event مورد نظر
event مورد نظر
عدد متغیر - نام متغیر - system

و بعد در قسمت اکشن عدد متغیر رو تغییر بدین

و یا میتونین از حلقه while استفاده کنین و تعریف کنین که تا زمانی که مثلا متغیر عدد 1 هست اکشن ما ادامه پیدا کنه .

موفق باشید


این نظر توسط باران در تاریخ 1392/07/14 و 10:38 دقیقه ارسال شده است

ممنون از سایت خیلی خوبتون.
چجوری میشه بعد از drop کردن یک sprite یک sprite دیگه ایجاد بشه؟
چجوری میشه بگی فقط تا 3 بار این عمل اجرا بشه و بعدش دیگه بعد از drop شدن سومین sprite ، دیگه spriteای ایجاد نشه؟

بازم ممنونم


کد امنیتی رفرش
1 2 صفحه بعد
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 14
  • کل نظرات : 44
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 8
  • آی پی امروز : 16
  • آی پی دیروز : 20
  • بازدید امروز : 40
  • باردید دیروز : 28
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 6
  • بازدید هفته : 2,002
  • بازدید ماه : 2,897
  • بازدید سال : 11,925
  • بازدید کلی : 175,149